anneleenb.reismee.nl

Nieuw Zeeland en Mt cook

Hee allemaal!

Jaah de laatste 5 weekjes zijn aangebroken. Raar hoor in het vliegtuig te zitten wetende dat je niet meer terug gaat naar Australie waar ik echt een supertijd gehad heb! Over t vliegtuig gesproken.. Ga nooit voor een nooduitgang zitten. Je kunt je stoel daar neit naar achteren doen! Ik heb dus de hele weg kaarsrecht gezeten. Niet echt geslapen dus.. ha ha.. Gelukkig hadden ze goede films.. En dan vande warmte naar de kou! Wat was het koud bij aankomst. Had gedacht dat t wel meeviel.. Niet dus!

Christchurch ziet er na de aardschokken van laatst jaar echt heel vervallen en doods uit. Veel gebouwen zijn verwoest en men is overal bezig met de wederopbouw. Veel hostels winkels zijn gesloten. Was een lange wandeling door een doodse stad voor ik eindelijk mijn boodschapjes gedaan had..

Bij aankomst de dag ervoor,in het enige hostel wat open was: YMCA, twee Amerikaanse jongens ontmoet. Ben daar even wat mee gaan drinken in een gezellig cafe. Kwam later ook nog een Engels meisje bij. Was erg gezellig en hebben plannen gemaakt om op maandag misschien al te vertrekken verder zuid. Lake Takapo,Mt cook, Queenstown en verder zuid.Een van de Amerikaanse jongens moest een auto terug brengen binnen 3 dagen. Goedkope manier om auto's te huren... Je krijgt een car die je op eenbepaalde plaats binnen bepaalde dagen moet terug brengen.Kost je alleen brandstof. Erg goedkoop.. Daarnaast had hij ook nog eens zelf5 dagen car gehuurd. Duss..Voor de komende 10 dagen plannen gemaakt.. Dus na mijn boodschapjes gedaan te hebben in de auto gesprongen en opweg gegaan naar Lake takapo waar we zouden overnachten.. Was op het begin wel beetje stressen, omdat ze 's avonds glad weer afgaven. Toch nog even gestopt voor wat winterkleren.. Want behalve mijn fleecetrui en 3 lange broeken, had ik echt alleen zomerkleren bij me.. Was hier niet meer aan de orde !! ;-). Toen op weg. Geslapen in een heel erg leuk hostel! Toen op weg naar mt Olliver om de Mt Cook te bekijken. We wilden hier een tweee daagse track doen en overnachten in de Mueller hut. Scheen nog al ijzig te zijn, dus was wel even afwachten of dat ging. Berg was ongeveer 1500 meter hoog! (ben ik niet helamaal zeker van...) Misschien zelfs wat hoger..) en het was van de parkingplace halverwege ongeveer een 3 - 4 uur durende track omhoog.. Van de enigszins warmte naar de sneeuw! Was een pittige tocht! Maar adembenemend mooi! Mijn eerste indruk van Nieuw- Zeeland is echt: WOW!!!!! Eindelijk in de hut aangekomen onze schoenen met een gasbrandertje oproberen droog te krijgen. Waren nog meer mensen en was erg gezellig! Hebben gezellig kaartspelletjes gedaan, onder het genot van thee ensnacks.. Warm was het niet!!! En het idee om te gaan slapen... brrrr.. Hebben wel wat matrassen tegen de ramen gezet als isolatie.. Maar als dan de zon helemaal weg is. .je de sunset ziet, dieprachtig was en je de sterren ziet op een berg in een hut in de middle of nowhere..dan vergeet je al de kou en kun je echt alleen nog maar genieten! Prachtig!!!!!!! Heb echt genoten! Eindelijk naar bed gegaan. Nacht duurde behoorlijk lang. Zelfs met al mijn thermo goed en sokken was het toch behoorlijk frisjes.. Maar ik had t er graag voor over.. In de morgen de sunrise bekeken! Helemaal fris en wakker nadien.. Toen na het ontbijt : noodles en brood, op weg naar beneden. Dit hebben we vooral glijdend gedaan! Lachen!! best spannend af en toe!Want t was behoorlijk ijzig en we hadden niet van die speciale stokken!

Een super gave tocht en enorm genoten. Nadat we weer bij de auto waren aangekomen op weg gegaan naar Wanaka en toen op weg naar Queens town waar ik nu ben. Slaap in the black sheep. Een super gezellig en gastvrij hostel! Echt een aanrader. Een paar van mijn reismaatjes gingen bungeejumpen vandaag. Wil dit graag doen aan het einde van mijn trip (als ik wat budget over heb..) en ik ben met een Dennis,, een Duitse jongen die we ontmoet hadden in de hut, gaan kanoen op het meer! Heerlijk weer even gekanoed.!

Morgen ochtend vroeg op pad voor een andere track! Tijd vliegt hier!

Ga gelijk ook maar wat foto's er bij zetten. Derest van de foto's van Australie volgen. Heb mijn harddisc nietbij, dus jullie moeten het doen met mijn allernieuwste foto's ;-) Hoorde dat het erg warm is in Nederland!!!!! Gek idee! Ik hier in de kou! In Nederland super warm! Geniet er allemaal maar van! Zal ik het hier doen!!!

Tot de volgende keer...

Heel veel liefs, Anneleen

Reacties

Reacties

Jan

Klinkt goed allemaal en mooie foto's ook! Dat met die stoel in het vliegtuig had ik ook toen 's nachts van Perth naar Brisbane vloog....
Geniet nog van je laatste weekjes daar!

Groetjes, Jan

Bart

Nu begrijp je zeker waarom ik zo zot ben van Nieuw-Zeeland en van Mount Cook. Het is wel koud maar je hebt teminste mooi weer gehad, want Mount cook laat zich niet altijd zien. Ik ben echt jaloers op jou. Jij zit op mijn lievelingsplaatsje in de wereld terwijl ik hier zit te studeren in mijn donkere bureau voor mijn examens. Leuk hé die KEA's en hun geroep dat vergeet je nooit meer. Die foto van die Kea heb je die op de Japanse manier genomen? (Moet je eens aan John vragen.
Er valt zoveel tezien in Nieu -Zeeland en je ziet nu echt op het mooiste stukje.
Als je kan moet je vanuit Queenstown naar Glenorchy te gaan, naar de route of paradise en Mount Asprin en naar Fjordland zowel de milfordsound als de doubtfulsound.
Een echte aanrader zijn de MAVORA lakes, echt prachtig en niet gekend onder de toeristen, niet tegen iedereen doorvertellen hé.
Neem je tijd daar, elk stukje is daar echt mooi, geniet ervan.

Bartje

Elsemieke

heey lieve zus!! ik word met elk verhaal jaloerser ;p lijkt me suuuper mooi die zonsonder- en opgang :D haha je bent met de taal een beetje verengelsd hahaha leuk om te lezen ;p zo je foto's eens bekijken dus je zal nog wel meer reacties van me krijgen dat ik steeds jaloerser word ;p haha je komt bijna weer naar huis :D mis je wel or :) tot snel!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx hvj lieve zus!!
xxxxxxxxxxxx miek

wout

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaafffffffffffffffffffffffffff!

Jasper

Hoi zusje, erg leuk hoor om al je verhalen te lezen.
Het klinkt echt wel super mooi al die tochten van je.
En de foto's zijn echt leuk om te bekijken.
Geniet er maar veel van hoor.

Groetjes Jasper

Daniëlle

Ha reiziger,

Gaaf joh Nieuw Zeeland, dat vond ik toen nog mooier dan Australië!! Zoveel moois te zien en te ontdekken en veel dichter op elkaar. Geniet er maar lekker van! Leuk joh, dat je weer es in een kano hebt gezeten.

Je ging wat vroeger dan ik dacht naar NZ, dus dr ligt nog een kaart op je te wachten in Australië... ;-)

Wanneer vlieg je richting huis? Plezierig nog he!!

Xx Daan

anneleen

Hee Daan!! ga proberen te zorgen dat ze de kaart nog even doorsturen! gaat goedkomen! Leuk!!!!
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active