anneleenb.reismee.nl

Working as a WWOOF on the Rain, Hayne and Shine farmyard

Hee allemaal,

Hier weer een berichtje van mij!! Allereerst wil ik jullie bedanken voor al jullie leuke krabbeltjes!! Leuk om te lezen!!!!! Dus vooral blijven doen!!! Begrijp dat het bij jullie echt herfstig is.. Nou hier begint dan eindelijk de zomer! Goed smeren, want je verbrandt hier erg snel!

Deze keer een wat uitgebreider verslag! Krijgen jullie een beetje een idee wat ik de komende twee weken op de boerderij ga doen..

Dinsdag ben ik vertrokken naar de Rain, Hayne and Shine Farmyard (betekent volgens mij zoiets als na regen komt zonneschijn.Voor Hain hebben zijhun eigen naam gebruikt.. Hayne).

Ik had ze een mailtje gestuurd dat ik dinsdag zou aankomen. Ik dacht niet beter te weten dan dat het hoogstens 2 uurtjes in de trein zou zijn van Sydney naar Melbourne! Niet dus. .Om precies te zijn, 12 uur in een Gray hound bus! Wel heel luxe hoor.. Gelukkig de fam nog op tijd te pakken weten te krijgen.

Ik had alleen een trein verwacht, dus nadat ik van Danny, Arne en NIcolle afscheid had genomen ben ik naar de trein gelopen. Dit bleek geen trein, maar een bus. Als ik niet verkeerd was gelopen (tja.....een Kompas valt in Sydney niet te gebruiken!.) had ik deze buswaarschijnlijk gemist! Een Engelse backpackster zag me zoeken en vroeg of ik soms met de grayhound bus moest.. Ik had mijn ticket in mijn hand. Ik haar toen zeggen dat ik naar de trein moest. . Dus we hadden met zijn allen wel lol!! Gelijk leuk contact.. Enn.....toch nog op tijd in de bus!

Daarna vanaf Melbourne met de trein naar Frankston en vervolgens naar Bittern.. Ik had nog niks gegeten en bepakt en bezakt met mijn rugzakken moest ik nodig naar de wc!! Een Ozzie bood me aan op de tas te passen en bood me vervolgens haar lunch aan! Een zak cheese chips.. Nou dat ging er ondanks dat het nog steeds 's morgens vroeg was, wel in!!! Al de Ozzies zijn trouwensheel behulpzaam!! Ik moest nog even op Ian wachten bijaankomst.. En daar in de country side val je wel op met je rugzak.. Dus er waren toch wel een aan aantal Ozzies die wilde weten of ik welallright was and if Ineeded any help?......Eindelijk bij de farm aangekomen,heb ik gelijk maar even geholpen. Mannetjes en vrouwtjes cavia's gescheiden.. Er werden er nog al veel geboren, dus ze moesten maar niet meer samen in een hok. ;-) Vervolgens hokken uitgemest van een aantal dieren.. Even rondgekeken. kennis gemaakt met nog twee WWOOFers (Jason en Francis) en vervolgens kennis gemaakt met Sue. Aardige mensen!!!

Voor degene die nog niet weten wat eenWWOOF- er is .. Willing worker on an organic farm (of ook wel.. werken op een boerderijtegen kost en inwoning..) Nou ik hebeen kamer en een tweepersoonsbed voor mij alleen! Weerus wat anders dan een 4 persoonskamer in een youthhostel..

's Avonds eten klaargemaakt en ik kreeg te horen dat ik de volgende dag gelijk al vrij was! De andere twee backpackers hadden allebei al een week gewerkt en Sue vond het wel leuk dat we er met zijn drieen op uit konden. Lief!). Met een auto!! We zijn naar een natuurpark geweest Mornington Peninsula.. Hebben ongeveer 11 kilometer gelopen.. Eerst naar een prachtig strand! (zwemmen onmogelijk..) Vervolgens naar Cape Schank met een vuurtoren. Voortdurend aan het opletten of er geen slangen verstopt waren in het gras....,Twee keer flink geschrokken! Ha ha. Jaaah twee keer een slang gezien en bijna op gestapt.... Eerste keer ik gillen..Ze zijn ook zo snel, sta je opeens bijna op ze... Ik stoer vertellen dat ik de volgende keer niet meer zou gillen, maar de tweede keer zag ik hem dus helemaal niet. Wilde ik een stap zetten en zette ik mijn voet bijna op een slang van toch zeker 1 meter en best dik! Nou toen gilde ik nog harder..Maar die slangen zijn banger van mij dan andersom.. dus derde keer moet ik toch maar wat stoerder zijn, vind ik!!

Verder hebben we ook een kangaroe gezien. 'We' zijn de andere twee. Ik liep voorop, en ik heb hem helaas alleen gehoord.. :-(

Maar ze zitten er!

De dag daarnaa zou ik voor t eerst beginnen. Alleen pas 's avonds. Vanaf5 tot 9.. Nou begon me toch wel bezwaard te voelen.. Weer een hele dag niets doen, dus hebben Francis en ik aangeboden te helpen.

Eerst alle schapen en geiten bij elkaar gedreven. Alle jonkies moesten een medicijn hebben tegen wormen, vervolgens moesten we de geiten in bedwang houden. De hoeven moesten bijgevijld worden. We wisselden voortdurend af, tussen,dewei inde zon,zorgen dat ze niet over de omheining sprongen ende schaduw, de geit vasthouden en zorgen dat de hoeven geveild konden worden. Verder mocht ik de hoeven ook nog in een of ander chemisch spul dopen. Lekker gewerkt dus..en toen wel toe aan een pauze..''s Avonds met de mobile farm op pad.

Nu snap ik waarom Sue en Ian ons vroegen of we er zeker van waren of we 's middags geen rust wilden. Want zo'n mobile farm is echt wel hard werken hoor!

Dieren inladen in een trailer. Aangekomen op locatie. Alles uitladen in een vaste volgorde. (eerst omheining zetten, hooi balen neerleggen, water gereed zetten.. Schildpad in zwembad, kleine beestjes uit dozen halen en in een open box stoppen, grote dieren uitladen. De geiten, schaap en kalf zijn nog wel te doen. Maar ik weet niet of jullie welleens een varken hebben gedragen die moord en brand gilt.. Nou dan heb je dus best wel de aandacht!!! ;-)en zit je ook nog eens zelf onder de ....... (vul zelf maar in..) Stinken deed het wel!!!

Wanneer het publiek in de omheining kom, is het echt juffouwtje spelen:'pleace sit down.. You have to sit down!! Be nice, be friendly to the animals.. En al dat soort of dingen.. Ik schijn al heel goed engels te spreken! Echt!!!! Maar toch waren er wel een aantal kinderen nieuwsgierig naar mijn accent.., ha ha..

Na twee uurtjes werken in de omheining snap ik nu waarom we eerst wel wat rust nodig hadden gehad.. Wel erg leuk om te doen!

's Avonds na douchen gelijk mijn bed in. De volgende morgen weer vroeg op pad, met de twee andere WWOOFers en Kate, personeel van Ian en Sue.. Leuk iemand!!

Vandaag was het stukken rustiger.. Kinderen waren ook veel liever tegen de beesten. Een jongetje heeft heel de tijd in de omheining gezeten en bracht zelf nog loof mee voor de dieren.. Alle dieren liepen los en de kinderen mochten ze eten geven. Een jong geitje wilde eten uit het bakje van een meisje pakken. Hij sprong tegen haar op. Zij stond tegen het zwembadje en belande vervolgens in het badje bijna bovenop de schildpad.. Aaah.. Vader kon er niet om lachen... Nam het ons kwalijk dat de beesten losliepen.. Maar ja.. Dat zie je toch van te voren als je besluit om er in te gaan.. Hij had zijn dochtertje ook niet alleen bij het zwebadje moeten laten.. Voor de rest was het wel heel erg leuk! Morgen misschien nog een mobile farm.. Wanneer het zo druk is, zoals nu rond kerst. Dan is het echt het hele weekend werken.. Volgende week weer een day off...

Nou lang verhaal.. Jullie zouden eigenlijkhier gewoon eens moeten kijken!!! Het is hier een gezellig rommeltje met allerleidieren, huisjes , gebouwtjes, speeltoestellen en zelfs een treintje op een best groot terrein.(voor Australische begrippen is het klein, maar ik vind het groot genoeg..!!

Ga hier ook kerst vieren. Zijn uitgenodigd bij de dochter van Sue en Ian! Gezellig!!

Ga me hier wel vermaken..

Wens jullie ook allemaal veel succes met alle kerstdruktes en hopelijk een witte kerst!!

Dat ga ik wel missen hoor!!!

Heel veel liefs!!!

De Zeeuwse Ozzie

.

Reacties

Reacties

Paula

Het Anneleen! Wow wat een verhaal! Wat me vooral opvalt is je enthousiasme, super! Ben zo blij dat je het naar je zin hebt. Hier is het idd meer herfst dan winter. Laat de sneeuw maar komen hoor.

Dikke knuffel!
Arjan, Paula & Max.

Bas

He Anneleen.
Het is al een hele tijd geleden dat we elkaar gesproken hebben maar ik wordt er ergens wel een beetje jaloers van :). Is er bij mij nooit van gekomen. De wereld 2d rond geweest maar australie en nieuw zeeland heb ik nooi gezien :(. Gaat zo door met je verhaaltjes! Heel leuke kerstdagen zo ver van huis. Hoie vanuit een regenachtig limburg.

wout

wat een story, en wat een beestenbende daar, maar zo te zien heb je het goed naar je zin, je blijft maar schrijven! En dat slangenverhaal zijn daar video's van!!!HILARISCH

je duikertje

so so ozzy, dat klinkt gezellig maar wel aanpakken .
Ik weet zeker dat dit precies is wat je er van hd verwacht,toch ?
geniet er vooral van .
Gisteren kwam ik na 10 dagen achter elkaar gewerkt te hebben in belgie , terug in Zeeland . en je raad het al SNEEUW EN HAGEL . geweldig .
Bij aankomst in Bizelinge ( ging nog even on 23:00 uur een frietje halen ) glee ik zo Kapelle binnen . een dikke laag hagel op het wegdek . Word het dan dit jaar weer een witte kerst voor ons???????
Maar dit was voor korte duur , just een buitje .
Maar de temperatuur zal de aankomende dagen gaan zakken tot rond het vriespunt. ('s nacht s) we will see!
Bij thuis komst eerst jou briefjes bekeken.(thank's)
Ik heb dus dit weekend genoeg te doen .( leuk)
Bart komt vanavond ook nog langs, en peter komt zo om de koffie .
Oke, have a nice weekend.
Don't forget to look at the Moon to night (please)

Heel veel liefs .
je duikertje .
XXXXX

Elsemieke

heyhey
dat klinkt allemaal wel erug leuk zeg!!! zou er nu meteen naar toe willen ;p lijkt me echt leuk!!! haha ik zou ook gillen als ik een slang zou zien or ;) haha hebben ze er ook paarden?? (a) die man heet ook Ian;p doet je zeker wel denken aan kleine (grote) Ian hier:)
het kerstgala was echt super leuk en als ik foto's heb zal ik ze wel sturen;) maar het blijft hier maar regenen :( en ik wil zeker wel een witte kerst or!! maar als het maar een keertje droog word!
heel veel plezier en suc6 met werken!! en geef de diertjes maar een knuffel van mij!!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ons allemaal

Mrs van Dijk

Ha Anneleen!!!
Erg leuk om je verhalen te lezen en je wilde boerinnenbestaan! Leuke foto's!!!
En, dus ook al plannen voor de kerst? Zo te lezen zijn ze erg gastvrij!
Wij moeten hier nog een weekje werken en dan kan de kerstvakantie beginnen! Ik stuur je binnenkort ff een uitgebreide mail, ok?

Nou, geniet nog ff verder op de boederie...veel plezier!!!

liefs,
An

anneleen

Hee!!
Kreeg net te horen dat er in Victoria alleen maar gevaarlijke en giftige slangen zijn... Nou.. Goed om te weten!!!!

je duikertje

ja ja .................van de 170 soorten slangen die er in australie rond kruipen zijn er maar lifst 100 giftig . en de meest giftige leeft ook in australie. dus mind your step.

liefs , john

Marije

Hee Anneleen!

Wat een verhalen zeg! Erg leuk om te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ook leuk om daar kerst te vieren. Wel wat anders hè, zo met wat hogere temperaturen. Ik vond dat vorig jaar in ieder geval heel vreemd haha.
Hier gaat alles goed! Menno is weer thuis, dus laat de baby maar komen haha.

Geniet onwijs en ik kijk uit naar je volgende verslag!

Xxx Marije

buurman

Hé Anneleen!

Leuk om te lezen hoor! Je vermaakt je wel geloof ik! Heerlijk om die 'vakantie' verhalen te lezen.
Voor mij nog 1 weekje werken en dan heerlijk vakantie. Al is het hier koud, ik ga ervan genieten!

Fijne week en alvast hele goede dagen!

Groet!
de buurman :-)

cathrien

Heey Anneleen,
Terwijl jij tussen de gillende varkens, ratten, cavia´s, slangen, kids en de zonnebrandcréme zit, zitten wij hier tussen de hagelstenen uit te kijken naar de kerstvakantie.
Geniet van je verblijf daar!

Groet,
Cathrien

Evelien

ha die Anneleen,
vond het erg leuk om je stuk te lezen!volgens mij heb je het wel erg naar je zin op die boerderij!gezellige kerstdagen!
groetjes van Evelien

Elsemieke

heyhey
ik ben vandaag voor het eerst gevallen door de gladheid dus je raad al een beetje welk weer het hier is.. regen en s'nachts vriezen.. jij lekker in de zon met 30 graden ;p ben wel beetje jaloers or!! we hebben skype op papa's laptop maar we nemen het ook nog op mijn computer want die van papa werkt niet altijd... over poosje kunnen we dus lekker skypen :D veel plezier en werkse!!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sylvio Hage

Hallo juf Anneleen het gaat heel erg goed hier maar jammer dat de twee kippen dood zijn eerst ging de eerste kip dood en toen een paar dagen later de tweede kip ze zijn allebei dood gereden door een auto en nog heel veel plezier in Australië ik hoop dat je volgendjaar ook nog terug in groep 8 komt bij ons komt veel plezier groeten Sylvio Hage

just hopmans

hoi juf Anneleen het is heel leuk op school ik hoop dat jij het ook leuk vind in Australië en een fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar doei

danique snoodijk

hoi juf
ik noem u juf omdat u voor mij de echte juf is.
ik denk dat het daar in Australië lekker warm is.
maar bij ons is het koud het is echt heeeeeeeeeeeeel erg glad veel ongelukken de ambulances viegen heen en weer.mijn moeder is ook bijna gevallen ik hoop dat u ook ons les gaat geven in groep 8.tot ziens en hopelijk in groep8 doei.

stan

hoi hopelijk gaat goed in autralie
hier gaat het goed en fijne kerst en gelukkig nieuw jaar. groetjes stan..........

Sven bouwense

de kippen zijn dood veder gaat het goed in de klas
ik kon je site eerst niet vinden maar nu wel groeten Sven
ps rekenen gaat betyer

Isabel Schuitert

Heee Jufiee we missen je heel erg is het een beetje leuwkk in Australie ?? hier is alles heel goed

Isabel Schuitert

Hee Jufie gaat alles goed in Australie ??
hier wel hoor het is leuwkk hier hoor en een fijne kerst en uhhnn Happy 2012!!!!!!!!! groetjes van moii

xx isabel Ps de kippies zijn dood;(
ps 2 heb je al schattige dieren gezien doegg;)

danique.b

hoi juf ,
hoe gaat het? hier wel goed
we hebben niet aleen afscheid genomen van u maar ook van de kippen , ze zijn DOOD HELP !!!
heeft u al veel gezien
nog veel plezier.
xxx danique.b
ps. ik mis u heel erg

finn koreman

hoi juf ik vind het jammer dat je weg ben maar het gaat wel goed pretige kerst

Sara alkamisy

Hee Anneleen,
hoe gaat het daar? hier gaat alles heel goed hoor!
wat heb je daar allemaal gedaan? waar ben je nu?
ik heb heel slecht nieuws de 2 kippen zijn overreden :(
ik wens je een hele fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar! Happy new year!

XX Sara :)
we missen u
-xxx-

fleur zoeteweij

hoi juf anneleen
gaat alles goed in australie?
heb je ook al gedoken en mooie vissen gezien???
de twee kippen zijn overleden.
een hele fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar.
groetjes fleur

ps:we missen u

Elsemieke

heyhey sissie!!
ik heb nu ook skype op mijn computer dus nu alleen nog de microfoon en oortjes (en webcam) en dan kunnen we SKYPEEENNN :D ben echt wel beetje jaloers op je or ;p hier is het koud en nat en glad en ik heb echt best wel veel pijn want ik ben echt pontificaal onderuit ggegaan... duim/pols ong gekneusd en een joekel van een blauwe plek op mn elleboog en mn heup doet zeer en mn knie en ik heb overal spierpijn behalve mn voeten en enkels.... maar het is nog maar de eerste keer en khoop dat dat zo blijft ;p hoe ist met de varkens?? ;p vind ze echt super schattig!!! maar hierboven zo te lezen zijn je schoolkippies dood.... jammer or!!! heb je al paardgereden??;) wel doen or ast kan!!! ben nu aant oppassen :) nog 3 daagjes en dan heb ik VAKANTIEE!!! ben ik echt wel aan toe!! ik stuur je ook nog wel een krabbel ;p dees word beetje lang haha
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmiek en de rest en je krijgt ook nog een lekkere lik van peertje

manouk.poot

heey juf Anneleen,
gaat het goed daar? met mij wel:)is een varken niet zwaar om te tillen?en heb je al gedoken en mooie vissen gezien of moet je dat nog doen?pik en pok (kippen) zijn allebij overreden!!:( en een fijne kerst en een happy new year 2012.

xxjes Manouk.poot

ps.we missen u en blijven aan u denken!!!!!!

yoeri kouwenberg

hoi juf anneleen
hoe gaat het daar?en is het leuk om met dieren te werken.
ik mis je wel op school hoor, maar hopelijk zit ik volgend schooljaar weer gewoon bij je in de klas.
ik wens je fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2012.

groetjes yoeri

Jasper, Amanda & Ian

Hoi Anneleen,
De week klinkt al helemaal gezellig hoor, ik zou zo ook komen
Hier is het allemaal maar erg regenachtig hoor.
We hebben je kaart ontvangen hoor, erg leuk.
je hebt de slangen niet gevangen en meegenomen?....Had ik wel verwacht hoor van mn stoere zus.

groetjes van ons allemaal.
Fijne kerst

Bartje (Belg)

Hallo WWOOFIE,

Leuk om je verhalen te lezen in geuren en kleuren. Ik wens jouw een hele leuke warme fijne Kerst toe daar aan de andere kant van de wereld. Geniet ervan om eens een echte warme Kerst te vieren tussen de Aussies.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active