anneleenb.reismee.nl

Reisje langs de oostkust in een VW drive!

Hey lieve allemaal,

Eindelijk weer eens een berichtje van mij.. Op dit moment gebruik ik internet eigenlijk alleen voor werk te zoeken en facebook ;-) maar moet mijn site ook maar eens bijhouden.. Maar foto's downloaden kost letterlijk veel tijd en geld.

Net terug van mijn divingboat trip. Werken voor duiken! Werken werd er gedaan! Ben nu een heel ervaren kitchenhand. Mijn engels blijft nog steeds een uitdaging. Want ik hoor gewoon teveel nieuwe woorden in te weinig tijd!! ha ha.. Maar kon me ondanks prima redden op de boot.. Was wel even vechten om mijn duikjes te krijgen. Want de boot was elke keer overboekt. Op den duur had ik bijna een week gewerkt van 5.30 tot 11 uur 's avonds voor maar 5 duiken. Ik heb toen wel aangegeven dat ik die duikjes toch wel heel graag wilde maken. Captain Jack is een schatje en hij heeft echt zijn best gedaan. Uiteindelijk toch nog 16 duiken kunnen doen. Veel gezien daar.!

Voordat ik naar Cairns ging, de oostkust verkend.

De goldcoast d.m.v. couchsurfing. Heb omgeving van Port mcquarie en Coffs Harbour goed bekeken en niet te vergeten na mijn tochtje met Jan terug naar Byron Bay gegaan en daar erg genoten!!! veel van de omgeving gezien, motortocht gedaan naar bellingen!! Was gaaf!!! Gesurft, lekker uit eten gegaan, op gestap gegaan. Genoten van de Hippy cultuur in Byron! Wat een leuk stadje is dit zeg!!! Surfen moet ik nog wel een poosje gaan oefenen inHolland.. Want ik geloof dat ik beter in duiken ben..;-)

Vanaf Brisbane tot Whit Sundays heb ik bezoek gekregen uit Holland. Jan was voor werk in Australie en kwam me even opzoeken! We hebben een jeep gehuurd en zijn van Brisbane tot Whitsundays getourd!Veel regen gehad, Veel gezien!! helaas geen platypus ;-) Wat ik die graag willen zien zeg!! Moet je maar eens op internet opzoeken wat voor een grappig beestje dat is!!!

Die wil ik wel als knuffel!

Veel gezien en gedaan in deze 10 dagen.(12 tot22 maart)

Eerste dag Jan een stukje van Brisbane laten zien, vervolgens een jeep gehuurd en naar hervey bay verrokken. We hadden eigenlijk een bus gehuurd, maar kregen een 4wd jeep voor de zelfde prijs, (normaal is deze twee keer zo duur!) dak kon omhoog en dan had je zelfs met een stapelbed nog best wat ruimte in de auto

's avonds laat in Hervey bay aangekomen waar ik nog mijn verjaardagsdiner kreeg! Heerlijk gegeten en de volgende dag met de auto!!!! naar Fraiser Island vertrokken. Vrouw van de camping had ons geadviseerd met de jeep naar het eiland te gaan, zodoende zaten we prima op ons reisschema en gelijk de volgende dag na onze benodigde inkopen naar Fraiser gegaan.Hier zijn alleen 4 wd cars toegestaan! Wat hadden wij dus geluk en ik wist niet dat rijden in een jeep offroad zo ontzettend gaaf kan zijn! Veel leuker dan in een gewoon autootje..(Als ik thuis kom wil ik de auto van mijn vader wel eens uitproberen.. ;-))

Kwamen gelijk al vast te zitten op t eiland. Een Australier heeft ons geholpen. We hadden onze banden leeg moeten laten lopen in het mulle zand. Nadat we dit gedaan hadden hebben we onze stoere jeeptocht voort gezet! 's avonds op het eiland overnacht! Erg leuk in the middle of nowhere! Heerlijk gegeten.

De volgende dag zijn we een ander deel van het eiland wezen verkennen en hebben we een wandeling gemaakt Wel even oppassen voor alle mogenlijke dingo's!!. Het hoogte punt was wel ons ritje op het strand. Cool!

Volgende dag richting airly beach, zo'n 850 km rijden! We zijn de Capricorn gepasseerd. Later kwam ik er pas achter dat dit steenbok kering was.!! In het donker zijn we op een camping aangekomen en omdat het regende moesten we een luifel opzetten! (Aan het eind van onze vakantie zijn we hier heel ervaren in geworden! ;-))

Volgende morgen vroeg geprobeerd naar Hook Island te gaan, omdat het laagseizoen is ,was dit helaas niet mogelijk en besloten we naar LongIsland te gaan, een eiland wat iets meer resort achtig was dan Hook Island, maar wel erg mooi. Helaas konden we er niet duiken, omdat er in deze omgeving alleen nog maar bootduiken zijn. We hebben toen maar een snorkel en stingersuite gehuurdtegen de kwallen en hebben toch nog bestwat van t onderwaterleven gezien!!

We overnachtten op het eiland in een soort hostel en de volgende dag midden in een flinke moessonregenbui gekanoed. Nat geworden hoor! Aan het eind van de dag moeten we helaas al weer terug en hebben we voor de volgende dag een duikboottocht geregeld in Airlybeach! Toch nog duiken dus!

De volgende dag vroeg op voor onze duiktocht. alle spullen nat in de auto gelaten. We hebben met deboot twee duiken gemaakt bij de Blue pole bay. Eerste duik kwamen we tijdens het afdalen gelijk bij een shcool vissen terecht! Leuk eindelijk eens een boel vissen!!!! Werd tijd!! We hebben zelfs nog een whitetip haai gezien! Helemaal blij dus.

's middags besluiten we naar Eungella national Park te gaan, maar als we onderweg zijn blijken er een aantal wegen onderwater gelopen te zijn. Een aantal auto'sstaan te wachten om verder te gaan en ook wij twijfelden om verder te gaan, maar als een van de auto's van de andere kant ons vertelt dat het te doen is, besluiten we t toch te wagen. Koplampen onder water over de weg richting de andere kant!! Cool! Ik genoot wel hoor!

Na een lange bergtocht komen we op een heeeeel verlaten camping aan midden in een moessonbuit! Lang leve het natte seizoen. Mensen van de camping wel heel gastvrij! Mochten gebruik maken van hun terras en kregen waspoeder zodat we even alle beregende en vieze kleren konden wassen!

volgende dag op weg om de platypus te zien! Helaas verkochten ze geen regenkleding in de plaatselijke winkel, dus met een rol zwarte plasticzakken het park ingegaan! Mooie regenkleding dus!! Moet je maar naar de foto's kijken.

Lang gewacht en in het water getuuurd, maar ze helaas niet kunnen vinden! Erg jammer!!!!!!!!!

Toen maar vertrokken richting Capricorn Caves. We hebben daar bij een bar gegeten, gezellig nog met een paar Nederlands meiden gekletst en alvast ideetjes opgedaan voor Nieuw Zeeland! en vinden vervolgens plaatsje op de camping bij de capricorn caves, waar ze enorme kikkers hebben die kunnen klimmen en zich vervolgens naast je laten vallen!! Echt lachen!! en een beetje schrikken ook wel! ;-)

's ochtends gaan we om 9 uuur gelijk mee met een tour door de grotten. Wat veel vleermuizen zijn daar zeg!! je voelde ze overal. Zelfs een trouwkapel onder de grond. Terug naar het beginpunt blijken er nog een paar mensen achtergebleven te zijn.!! Als gids toch wel belangrijk om je mensen te tellen.

Vervolgens doen we de kust route en doen een paar stranden aan, omdat er best veel stroming is besluiten we niet om te zwemmen op een prachtig strand. Wel nog een ander strand kunnen vinden waar t iets veiliger is.. 's avonds vinden we in Maryborough een camping

Volgende dag laatste dag Jan. We rijden op het gemakje erug naar Brisbane. 's avonds snel nog even om souvenirs en nog een etentje als afscheid. Was een leuke tour dus!

Daarna ben ik terug naar Byron gereisd heb daar een tijdje verbleven in het hostel. Gezellig met een paar meiden opgetrokken en ook nog paar dagen bij zus van Couch verbleven!! Erg gezellig!!!!!! Zou zo terug willen! Toen via Brisbane naar Cairns gevlogen waar ik nu ben!

Tijd vliegt! Begin alweer af te tellen! Voodat ik het weet ben ik weer aan werk!!

Hoop dat bij jullie het weer ook weer wat beter wordt! Alles goed verder??? Mis jullie soms wel hoor!!

Tot het volgende verslag. Zal deze wat sneller sturen ok?? ;-) In ieder geval proberen.. ha ha!

Dikke hug uit Australie!!!

Liefs, Anneleen

Reacties

Reacties

Ellen

Het klinkt allemaal erg spannend, maar ook erg interresant, heb net je laatste verhalen gelezen, hebben een poos zonder internet moeten doen, maar we kunnen je nu weer volgen.
nog heel veel plezier daar
Groetjes Leen, Ellen en Pim

Aimee

Hoi Anneleen,
Ik ken je niet maar ik was benieuwd naar reisverslagen uit Australië en kwam op jouw verslag terecht! Ik krijg hele erge zin om hetzelfde te gaan doen als jij door je leuke verhaal. Ik hoop dat je nog een leuke tijd hebt daar!
Groetjes,
Aimee

Aimee

Ik vroeg me trouwens ook af of je met een organisatie bent gegaan of iets anders. Ik hoop dat je hier bij de reacties mijn vraag kan beantwoorden of mij een mail kan sturen (mijn email adres is aimeescheer@hotmail.nl)
Groetjes,

Danielle

Ha Anneleen,

Leuk om weer een verhaal van je te lezen!! Klinkt gezellig, die tour met Jan! Altijd leuk he, om een bekende op bezoek te hebben. Bij mij waren er toen 2 vriendinnen op bezoek gekomen, voor oud en nieuw. Echt gezellig! Gelukkig kon je nog heeeel veel duiken doen ipv zo hard werken op de boot. Jammer, dat jullie geen platypus meer hebben gezien. Wij moesten er toen ook uren op wachten, ze maken het de toeristen wel moeilijk haha! Maar het was het wachten waard, echt geinige dieren!
Heel veel plezier nog en succes met zoeken naar werk! Xx Daan

Danielle

ps: Ik heb net je foto's bekeken... Leuk joh, dat je er dit keer zoveel op hebt gezet!!

Laura

He Anneleen,

Wat leuk om weer eens een stukje te lezen! Volgens mij heb je het daar erg naar je zin...
Geniet er van, voor je het weet is het al weer voorbij. De tijd gaat zo snel.

Liefs en veel succes met het vinden van een baantje!

Laura

wout

moest bij de platypus gelijk aan een platte poes denken, maar deze zien er heel anders uit!
Je vader zal wel blij zijn als je terug bent en zijn 4WD
een keertje leent, ga je hem vast in de zee uit proberen.
Geniet nog maar een poosje bij die aussies!!

Elsemieke

lieve zus :)

je bent me echt wel heeeeeeeeeeel erg jaloers aant maken!! wil er ook naar toe!!! lekker crossen in een jeep ;) haha ben benieuwd of je die van papa mag lenen ;p denk het eigenlijk nie haha miss ook wel ;p en heeeeeeeeeele mooie natuur!! ga je foto's eens bekijken mr kdenk dat ik dan nog jaloerser word!!! wil er ook echt een keertje gaan kijken!! leuk al die duikjes zeg! en die platypus is echt een grappig beestje ;) kan best in je bad haha ohnee heb je niet.. naja dan bij ons ;p OOH ja bij ons voren in die plas haha en in het zwarte weeltje! kan best ;p heel veel plezier nog en blijf veel verhalen schrijven want dan kan je me lekker jaloers maken haha als ik zou kunnen zou ik morgen in australie zijn!!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxdikke knuf!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmiek en papa en mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active