anneleenb.reismee.nl

Op weg naar de Cattle farm!

Hee!!!

Ben ik weer.. Das snel van de keer toch? Cairns heb ik ondertussen achter me gelaten .Was een leuke groep in het Hostell. Elke avond kaartspelletjes, wedstrijdjes bommetjes maken in het zwembad, Gewoon lekker gek doen dus. .ga ze wel missen.. !

Helaas werkzoeken was een beetje lastig! Overal waar ik met mijn cv kwam aanhuppelen lag al een stapel andere resumes op me te wachten. Toen besloten het risico te nemen en richting Darwin te gaan. Voor de zekerheid wel weer een stukje op gumtree gezet, hoe een goede werker ik wel was en dat ik een hoop ervaring heb op onderande farm gebied.. Een lift naar Darwin gezocht! Jaah alles zo goedkoop mogelijk! Ben zelfs gaan stappen zonder geld op zak.. ;-) Maar goed! Lift gevonden: een Engelse man en nog een Duits stelletje zouden maandag naar Darwin vertrekken en er was plaats! Weg uit het regenachtige Cairns!

Toen plotseling 3 reacties op min Gumtree. thuiszorg, Werk op een Cattlestation en nog een andere Cattle sttaion. De Cattlestation in Alice springs had volgens mij wel heel dringend mensen nodig, want hij bleef maar smsen hoe geweldig het werk wel niet was! Wilde zelfs mijn ticket betalen en maakte niet uit dat ik maar 2 weken zou bijven.. Klonk een beetje te! Als jullie snappen wat ik bedoel.. Zit ik eerst heel veel moeite te doen, komt het nu opeens op mijn pad! en wat voor een werk! Heb ik later ook nog maar even nagevraagd en het is toch iets anders dan ik dacht: koeien brandmerken, oormerken geven en ze bijelkaar draften? geen idee eigenlijk wat draften is, maar ik dacht zoiets..Nou! Ik ben nog al een dieren liefhebber, dus toen ik dat hoorde moest ik wel even slikken.. Maar toch besloten het te doen, Een echte outback experience dus. Een cattlefarm vna 1.000.000 hectare met maar 10.000 koeien!

De tocht naar Alice was lang en vol avonturen. De eerste 2 dagen met het groepje meegereden.. Door de woestijn tot het donker was en dan in een tentje overnachten tussen de kikkers en insecten. Helaas reed hij af en toe een beetje te hard en zijn er birds of prayer doodgegaan (roofvogels) vond ik toch wel een erg!!!

In Tendent Creek aangekomen ben ik uitgestapt en gewacht op de Greyhound richting Alice Springs. Wat bleek die kwam pas om 3 uur 's nachts. De stad scheen niet zo veilig te zijn 's avonds. Veel dronken aboriginals en gevechten. Even rond gevraagd waar ik t beste kon wachten en toen een vrouwtje tegengekomen die de plaatselijke krant maakte. Mocht bij haar op internet en vervolgens ben ik met haar een tochtje in de auto gaan maken om een aboriginalbaby op te halen. Zij verzorgt naast haar eigen kinderen aboriginal kinderen die verwaarloosd worden./ Kreeg een beetje Suriname herinneringen .Wat is het een bende in die huizen zeg! Trieste omstandigheden!

Wel hele ervaring om deze kant van een stadje te zien. Vervolgens even een hapje eten en toen wachten op de bus.. Uurtje of 9 's avonds was het.. Man van pizzeria kwam vragen wat ik daar deed en raadde me af daar niet te wachten. Dat was fraai! Deze plek scheen nou juist de enige veilige plaats te zijn! Kon niet in de pizzeria wachten, omdat die ging sluiten, maar een oude taxidriver die bij het groepje mannen stond, bood aan dat ik bij hem thuis even kon verblijven Ik wilde daar eigenlijk gewoon blijven, maar volgens hun kon dat echt niet. Dan is het een keuze maken! Ben in de auto gestapt, Voelde toch veiliger aan dan daar blijven en heb zodoende heerlijk een paar uurtjes geslapen op de bank bij de taxichaffeur en vervolgens heeft hij mij bij de bus weer afgezet! Super aardig en gastvrij! Maar wel een spannende ervaring. Bus bleek 2,5 uur later te komen. Was een road train gekanteld op de weg. Gelukkig waren er nu meer mensen en heb ik nog even op de grond mijn laatste dutje gedaan. Jullie snappen wel dat ik in de bus uiteindlelijk behoorlijk gesloopt was! Maar.. veilig in Alice springs aangekomen. Nu wachten op de man van de Cattlefarm die elk moment kan komen! Ben benieuwd!!!

Tot over 2 weekjes!! Dan horen jullie wel hoe t was!!

Liefs, een hele stoere (al zeg ik t zelf!! ;-)) ozzie

Reacties

Reacties

Bas

Hoi Anneleen. Het is weer een mooi verhaal dag je geschreven hebt. Heel veel succes de komende weken(nou ja ik hoop dag het goed gegaan is ????) Een mooie tijd nog en ook op/in Nieuw Zeeland. Groetjes

Marlinde

Hallo stoere meid! Wat een boeiend verhaal weer! Kan me voorstellen dat spannend is! Zou het ook wel eng vonden met wildvreemden mee, maar op zo'n moment niet veel keus. Leuk om zo wel het echte leven daar te zien (vrouwtje van de krant). Ben benieuwd naar je koeien avonturen... ;-)
xx Marlinde

Elsemieke

Heee klinkt erg spannend allemaal!! Goed oppassen met wie je meegaat.. Hahaha koeien brandmerken en oormerken geven en bij elkaar drijven hahaha als je terugkomt vind je peertje vast niet meer vies ;p veel plezier en goed oppassen !! Ook voor slangen enzo ;p
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxx miek en derest

Kirsa

Wat een avontuur zeg. Veel sterkte met het brandmerken. Dat schijnt ook erg te stinken.

Groet

Mirjam

Wat klinkt het allemaal spannend zeg! Heel veel succes op de farm! Zet hem op bij de koeien!

X Mir

Daniëlle

Goh inderdaad stoer van je hoor!! En stappen zonder geld is wel slim haha!! Heel veel plezier en succes op de farm! Enne, volgend jaar mag je bij ons de lammetjes wel komen oormerken ;-)
Geniet van de zon in Alice!!

Xx Daan

wout

Ja "Duh" lekker makkelijk zonder geld stappen, wie wil daar nou niet zo'n lekker hollands ding wat te drinken aan bieden!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active