anneleenb.reismee.nl

The Cattle farm!

Hee allemaal..

ja zit ik hier met mijn foto's die ik wil toevoegen.. is er hier nergens een usb aansluiting, dus foto's moeten even wachten, maar als ik mijn verhaaltje al vast doe, komen de foto's later!;-) Beloofd!!!!!!!!!!!!

Cattlefarm was echt heel anders dan ik gedacht had! Omgeving was super! en toen ik eindelijk het cattlewerk mocht doen, genoot ik echt! Helaas waren dit slecht een paar dagen.

De eerste dagen was het elke dag op en neer naar Alice spring rijden. 3 uuur heen en 3 uur terug!. Baas was erg vreemd en ik had geen goed gevoel bij hem, werd ik ook nog eens beschuldigd van geld gestolen te hebben! Ja ik was de enige die een moment alleen in de auto was blijven zitten, maar als je in Alice voor de rest de auto open laat staan tijdens shoppen, is de kans ook welerg groot dat er geld verdwijnt...! Hij geloofde mij gelukkig dat ik t niet was daarna! maar geen leuke start. Toen ik voor de 4e keer naar Alice moest voor shopping, daar twee dagen moest blijven op eigen kosten, wist ik niet meer of ik wel terug wilde.Kreeg ander baantje aangeboden via een NZ jongen, die ik waarschijnlijk in Nieuw-Zeeland ook nog ga zien, maar ja, als al je spullen nog op de farm liggen, moet je wel terug. Daar was geen telefoon signaal, dus het is niet zo makkelijk weer op eigen gelegenheid terug te gaan.. De andere backpackers, Tom, Britt, Aishli and Anne waren wel erg gezellig en ben toen toch gebleven op de farm en heb t afgemaakt.. De baas zelf was er gelukkig niet!!!! Die was alleen maar op 'kunst' jacht, daardoor is het cattlewerk ook uitgesteld en kon ik dat slechts 2 dagen doen....Veel schoongemaakt, winkel opnieuw ingericht (dat was erg leuk), geholpen met de art en af en toe met de auto er op uit. De farm is erg groot 1.000000 hectare en er moesten vens gerepareerd worden en pompen schoongemaakt worden. Tijdens een van onze erg werkzaamheden op het terrein (prachtig daar!!!)kregen we twee platte banden, dus toen was het wachten op hulp. Erg gezellig met Tom heel de dag gewacht en de omgeving verkend. Zelfs nog even abo art gemaakt.. t is er prachtig!! koeien, outback, silence, wat wil je nog meer.. laatste dagjes koeien bijelkaar gebracht, in eensoort of omheining zodat ze gebrand konden worden, oormerken konden krijgen en ten slotte ook nog vervoerd konden worden. Het echte cowboy werk, maar dan wel op de modere manier: brommers en de auto's. Het ging er hard aan toe, een koe moest afgemaakt worden, omdat het ' brushed' was. De andere koeien waren over hemheen gelopen. ook de koeien bij elkaar drijven in een kar, gaat er echt ruig aan toe! Wel een hele ervaring. Zelfs ook nog even in een heuse roadtrain gereden! In mijn eentjetoen de cattles daar bij elkaar gedreven. Volgens de truckdrijver was ik een beetje te trusty met de koeien en volgens mijn baas had ik een klik met de koeien. Ja, misschien wel.. ik vond ze totaal niet eng! Misschien inderdaad een beetje te trusty... Dus al met al leuke dingen gedaan! Sommige dingen waren een beetje jammer. Maar alles is gelukkig goed afgelopen Heb een aantal leuke dagen gehad!! Veel over de aboriginal geleerd. Volgende keer breidt ik mijn verhaaltje een beetje uit,, want dit is de wel een heel globale versie.. ;-) Hebben jullie in ieder geval een beetje een idee.. Zeker als de foto's nog volgen ha ha!!!!

Heel veel liefs van een erg verhitte backpacker!!

x

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active