anneleenb.reismee.nl

Merry Christmas!!

Ha lieve allemaal!!

Vanuit een warm Australie wil ik jullieallemaal heel fijne kerstdagen toewensen en een gelukkig nieuwjaar!

Geniet ervan..

Wilde eerst een filmpje toevoegen, heb er een heleboel gemaakt.. Best grappig!! Maar niet geschikt.. eentje komt erop facebook en op hyves te staan...

Afgelopen week heb ik weer een heleboel beleefd.. Tijd vliegt! Zondag was er weer een animalfarm bijeen Church, in de Dandenongs (aboriginal name..) Een erg heuvelachtig gebied.. daarna bracht Sue ons naar een aantal bezienswaardigheden in die streek.. Dat is het leuke van de mobile farm. Je ziet een hoopvan de omgeving!! Erg heuvelachtig.We zijn naar Sherbrooke forest gegaan. .Lijkt wel een beetje tropisch regenwoud, maar dan koud..Beetje 'Droomvlucht' idee... (voor de gene die de Efteling kennen...) Veel boomvarens. Ik weet niet hoe ik ze anders moet beschrijven? Er schijnt een of andere vogel te zijn met zeer aparte vleugels.. Aan zijn vleugels zitten twee lange stokken?? met aan de uiteinde weer een veertje..??. Niet gezien helaas..Daarna nog andere vogels gespot! Een soort papegaaitjes... Crimson rosella birds.. Je kon ze voeren.. Anders waren ze vast niet gekomen! Erg leuk. (kijk maar op de foto..)

Onderweg ook nog een groep kangaroo's gespot. Toch nog kangaroo's gezien..

Monday een dag op de farm.. De geitenwei uitgemest...'s avonds heeft Ian nog een kerstboom omgehakt. Zijn zoon Rondy was er ook bij. .Hij is politieagent.. We moesten door hooggras naar een stukje grond wat verder weg, Bbeek van de buurman te zijn, om een boom te hakken..

Blijkbaar praatten we een beetje hard. Want hij zei:'sst'.. Wij dachten dat dit voor de slangen was(slangenangst zit er nog steeds in ha ha...) Vervolgens zij Rodney: 'No not because the animals, because i'm policeman and I'm stealing now!!!.'. ha ha..

Dinsdag naar PhilipIslands geweest met de farm.. lekker een frietje gegeten daar. Was een gehandicapte jongen die echt heel lief was met de dieren.. Maar sommige!!!! Als je ze vraagt lief te doen, zeggen ze no! en rennen weg....! Nou ja!

Na afloop zijn we pinquins gaan spotten. Ze leven daar in het wild, maar er is nu een soort centrum omheen gebouwd om ze te beschermen. Touristen kunnen komen kijken tegen betaling.. Ik had het er wel voor over.!. 'De little pinquin'.. Schattig!.. Franzi en ik hebben op het strand zitten wachten tot schemering(Sue en Jason wachtten in de auto..) en vervolgens zag je ze echt ploeteren tegen de golven en daarna waggelen naar hun nest...Jammer van al de touristen!.....Maar t was wel de moeite waard! Blij met mijn verrekijker op zak!! Laat op bed..;-)

Wendsday een rustig dagje op de farm, boot schoongemaakt en etensresten verwijderd

Donderdag, paardenwei schoonmaken. Was een maand niet gedaan.. ER is ook zoveel te doen op ene boerderij. Sue en Ian komen handen te kort. Maar de dieren hebben het hier echt goed!!Daarna naar EnchantedMazegegaan. Sue bracht een paar dieren weg en we konden vervolgens het park bekijken. .Allemaal verschillende soorten doolhoven. Van 3D tot touwtjes.. Echt gaaf en een helebaal soorten kunst! Van de beelden op paaseiland tot boeddha tot aboriginal kunst..Leuk!! Vervolgens nog gestopt bij aantal uitkijkpunten (Dromana) om over Philipbay te kijken. Wow!!!!!!!

Vrijdag Phillap Island, we kregen 3 uur de auto om phillip Island te verkennen. Sue had een kinderfeestje daar.. wilde graag gaan snorkelen. Een heleboel stranden zijn niet geschikt. Zeker de surfbeaches niet. dus we hebben een hoop rondgereden voordat we eindelijk een geschikt strand zagen. Waren allemaal ook erg moe... Toch nog heel even kunnen snorkelen... even opfrissen.Vooral veel wieren en anemonen gezien , maar wel erg koud water!!!

's avonds lasagne gemaakt! en een gezellig avondje rummicub gedaan... Ik won lekker heel de tijd.. (kan niet zo goed tegen mijn verlies.. ha ha.)Vervolgens nog wat bankzaken proberen te regelen.. Wat een gedoe op afstand!!! Nou is toen wel erg laat geworden..

Vanmorgen nog niet echt wakker.... Dus straks nog ff tucky doen! O ja,was wel grappig: wildeneen video maken.. Nou die krijgen jullie misschien nog wel later te zien.. Want hij bestaat uit zoveel stukjes dat het niet te doen is... ha ha.. maar mijn engels is echt goed!!! zegt een trotse ik..;-).. Ik ga wanneer ik terug ben mijn eigen woordenboek schrijven.. Ik weet zeker dat die goed gaat verkopen!'Engels op zijn Anneleens'.. Een verrekijker noem ik bijvoorbeeld a far away watcher... Iedereen begrijpt me!! ;-) Ha ha!!!

Misschien vanavond kijken of er ergens een avondkerk in de buurt is..Er zijn hier heel weinig kerken en zonder auto bijna niet te bereiken...

Morgen naar de familie van Sue en Ian. Wel zin in! Wordt een warm dagje!!!!

Ik wens jullie allemaal heeeeeeeeeeeeeel veeeeeel warmte toe maar hopelijk ook een beetje eenwitte kerst!!!!

NogmaalsMERRY CHRISTMAS!!!

Love Anneleen xx

Reacties

Reacties

Paula

Bedankt voor je mooie verhaal en kerstwensen. Momenteel is het hier 5 graden (8u 's ochtends), dus een witte kerst gaat het niet worden! ;)

Liefs!
Arjan, Paula
& Max.

bianca

Ha Anneleen,

Wat maak jii veel mee zeg! Wordt er bijna jaloers van!
Ikw ens jou ook heel fijne kerstdagen! Lijkt mij heel vreemd kerst in de warmte!
Groetjes,
Bianca

Jan S.

Hoi Anneleen,

Veel plezier en heel fijne kerstdagen daar!

Groetjes, Jan S.

wout

Ook een heel prettige kerst toegewenst vanaf Mallorca
van een far (fan) away watcher !!

Elsemieke

heyhey sissie!!
ik heb je kaartje gehad or :) super leuk met die kangeroe:D papa en mama hebbe hem nog nie ontvange maar die zal vast nog komen ;p
alvast een gelukkig nieuwjaar!!! ik zal proberen op jou tijd bij oud en nieuw ook een sms te sture of belle as dat kan;p veel plezier in Sydney!!!!!!!!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ons allemaal!!!

Marina

He leen,

Leuke foto's.!! Bedankt voor je kaartje. Leuk dat je toch een kangaroe hebt gezien. Ik probeerde het aan Meike uit te leggen.. Moet eerst nog maar een foto laten zien denk ik.
Heel fijn oud en nieuw!!

xxx van ons alle 4

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active