anneleenb.reismee.nl

Happy new year!!

Ha Lieve allemaal,

Allereers wil ik jullieallemaal een heel gelukkig en liefdevol 2011 toewensen!!!

Bij mij is het nu alweer 2 januari 2012. .Tijd vliegt! Hoe was het nieuwjaar in Nederland? Ik hoorde heel veel wind en regen? Jammer, dan valt er van t vuurwerk niet veel te zien!!!

Laatse week is weer omgevlogen. Kerstavond met de andere WWOOFers nog naar een kerstnachtdienst gegaan! Alles op zijn Engels.. Maar kreeg eindelijk een beetje echtkerstgevoel! Met kerst naar de fam gegaan! Erg gezellig ook.. Veel gegeten en veel gesnoept en natuurlijk cadeautjes!! Iedereen kon onze zelfgemaakte truffels wel waarderen! En al zeg ik t zelf ze waren goed gelukt. Zelfs nog even een gps speurtocht gedaan.. Was allemaal erg leuk..

's nachts even wat minder en een behoorlijk hectische nacht gehad! Een van de andere WWOOFers op de farm, bleek achteraf een virus en koorts te hebben, waardoor hij zich Heeeeel!!!!! vreemd ging gedragen. .Zelfs zo dat Sue de ambulance maar gebeld heeft. Op het moment dat ze dat deed is hij naar buiten gegaan en vervolgens was hij spoorloos! (jaaah in de countrey site is het dan echt zoeken naar een speld in de hooiberg.. Wij midden in de nacht een paar uur gezocht samen met de politie ...Erg spannend allemaal. Uiteindelijkrond uur of 5 nog evenin bed gelegen. Vervolgens om 6 er weer uit, omweer te gaan zoeken. Niks gevonden. Bij thuiskomstwas hijer. Terug gebracht door een voorbijrijdende auto.. Wist niks meer. . Ambulance is gekomen en hij heeft 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Nou dan doe je wel even raar.. Rest van de week wasik er brak van!

Hebben de laatste daagjes vooral op de farm geholpen. .Lekker nog gebbqd en woensdag richitng Sydney. Aangekomen in Sydney had ik echt zoiets van. .Wil terug naar de Farm!!!!! (Ik had 1 kamergenootje waar ik toch niet echt lang mee op de kamer wilde liggen.. Toen hoop geregeld! afgesproken met Dannyen Arne, die warennog steeds in de stad.. Met hen en nog een aantal meidenben ik oud en nieuw gaan vieren.. Die avond inrail square hostel ( geloof dat dat de naam was..)spaghetti gemaakt!

Volgende dag zeer vroeg!!!! naar de Blue Mountains. Ikstond bepakt en bezakt 's morgens om 7 uur te wachten op de bus die ons daar naar toe zou brengen. Een andere vrouw uit Zweden reisde ook alleen en nog twee zwitserse studenten waren daar ook! Gelijk leuk contact! In de groep eindelijk ook een paar Nederlanders! Heerlijk weer even Nederlands gebabbeld!!

Onder begeleiding van onze deskundige gids Smookey! Wat kan die kletsen zeg! Daar ben ik niks bij.. zijn we naar DeKattoombaFalls, Scenic world, Echo Point en Three Sisters (wel interessant verhaal trouwens!)gegaan. Hebben eenvermoeiende bush walk gedaan en volgens mij ooknog theWentworth Falls gezien Moet het nog eens goed nalezen.. Zelfs kangaroo's gezien!! Gezellige dag en leuke contacten opgedaan!!! en natuurlijk veel foto's gemaakt!

's avonds met de twee zwitsers jongens een hapje gaan eten in Kattoomba. Sfeer is hier erg relaxed!Helaas is mijn computer stukgegaan, dus vanaf dit momentben ik weer afhankelijk van computertijd...

Frown

Volgende dag richting Sydney voor Nieuwjaar!.Ik helemaal undressed. Iedereen vertelde me in de Blue Mountain dat het koud was en regende. Dus met spijkerbroek en shirt op naar Sydney. Bleek het daar zonnig en toch wel warm te zijn.. Ha ha! Wel leuk om te zien.. Iedereenwas duidelijk in een feeststemming! Volle treinen,Iedereen op weg naar Sydney.. Maar wat had ik een spierpijn in mijn kuiten !! Wanneer je dan de trein moet halen, maar er achterkomt dat je telefoon leeg is en je echt een oplader nodig hebt, omdat Sydney een beetje groot is om ergens af te spreken... Dan is het ver lopen terug naar De YHA en weer opnieuw naar de trein..

Later dan gepland aangekomen in Sydney voor oud en nieuw!!!!

Kennisgemaakt met een ander Duits meisje Nicol. Erg gezellig! Vervolgens hebben we met zijn 5-en wat gegeten en gedronken bij de cousin van Arne. Pieter, een Duitse jongen had een heerlijke spicy vis curry gemaakt! De avond begon aldus goed! De andere twee meiden Nadja en Nicolle kwamen wat later want die moesten nog wat regelen met hun auto..

Rond 8 uur volg goede moed naar het vuurwerk. We waren net te laat voor het kindervuurwerk.. Maar ruim op tijd voor het echte werk.

Laughing
Wij zaten pal aan het water op rotsen met tegenover ons het opera house en rechts van ons de Harbour bridge! Een super locatie..
Laughing
Overal lagen, en zaten mensen. Alcohol is daar verboden, maar iedereen wasduidelijk bezig om toch wat mee te smokkelen zonder dat de politie het zag.. Grappig om te zien..Ik dacht dat er streng gecontroleerd zou worden. Er warengeloofik in de buurt well 20 politieagenten! Wel veilig idee!maar dat viel reuze mee..

Toen het aftellen! (gek genoeg was de maan al aant wegzakken.???) Op de harbourbridge zag je vanaf 79 seconden de tijd op de Harbourbridge. Iedereen keihard aftellen en dan... het vuurwerk!! Schitterend.!!! Iedereen was er stil van.. Het enige wat je af en toe hoorde wasWOW of applaus.. Er was echt in een feeststemming. En eindelijk eens geen rotjes!! Dat heb ik echt niet gemist hoor! Daarna wel eventjes een raar gevoel gehad , wanneer je beseft dat je aan de andere kant van de wereld oud en nieuw aan het vieren bent..Holland is dan best ver weg ..Leuk om dan al die berichtjes en smsjes van fam en vrienden te krijgen vanuit Nederland!!! Jullie hebben goed de tijd in de gaten gehouden..

Wink
Dank je wel!!!

Daarna naar huis van cousin van Arne.. We hadden allemaal toch wel een beetje te veel gedronken, dus terug duurde het ' even' voor we weer bji Arne aangekomen waren. Even wat gegeten en weer terug (met de bus deze keer..) naar de stad. .Het was inmiddels toch al wel heel wat lateren toen wij eindelijk bij eenfeestje aangekomen waren, was het al bijna over !! In Nederland gaan ze denk ik langer door.. Toch nogevenjes lekker gefeest. Een paar zijn daarna naar hun huis gegaan en ik ben met nog een paarnaar het huis van de cousinvan Arne gegaan en daar blijven slapen.

Volgende dag lekker naar het strand gegaan (pas om 4 uur want iedereen was behoorlijk brak..) Heerlijk gezwommen! Sydney is dan toch wel leuk met al zijn stranden.!!

Wink

Nu vandaag weer terug in Blue mountains. Even de omgeving nog een beetje verkennen. Maar wat is het warm!!!Morgen naar Canberra..

Nou Was een leuke ervaring vuurwerk en nieuwjaar in Sydney! Hoop dat jullie het ook naar je zin hebben gehad! Tot mails, skypes, facebooks, bels, sms enzo! En succes met alle goede voornemens!!

Wink

Veel liefs, Anneleenx

Reacties

Reacties

Laura

Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar!

Leuk om jouw verhalen allemaal te volgen en te lezen, zo te horen is het een super ervaring!

Vervelend dat je computer is stuk gegaan... Daar moet je ook echt Anneleen voor heten he... ;) haha... grapje hoor!

Ik wacht weer af naar je volgende verhaal!

Groetjes Laura

wout

Anneleen het aller allerbeste voor 2012, ga knallen!!
Wat een belevenissen, moest alleen even in mijn ogen wrijven bij " helemaal undressed naar Sidney", maar bleek toch nog goed te komen een beetje te dressed zelfs!

Elsemieke

heyhey ik heb een heel klein beetje van het vuurwerk in sydney op het nieuws gezien maar volgens mij is dat echt mooi!!!!! bij ons was er overdag veel geknal maar s'avonds was er wel veel siervuurwerk :) je kon het ook wel goed zien maar de potten waaiden soms om en de pijlen gingen een beetje scheef maar was wel erug mooi or ;p zelfs ik heb astronautjes en grondbloemen afgestoken ;p haha hoe vind je die ;) maar als je computer weer gemaakt is kunnen we weer lekker skypen!! daarvoor doen we het wel met smsjes ;p kan ook.... veel plezier en maak maar veel foto's want ik word toch wel een beetje erg nieuwsgierig naar de natuur or ;p ook wel een beetje jaloers ;p haha veel plezier en pas op voor enge beestjes ;p
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ons allemaal!!
dikke knuf je sissie

annemarie van d.

heej anleen!
Wat leuk om je verhaal te lezen van oud/nieuw...zo te lezen geniet je volop! Wij wensen jou ook een goed, gelukkig nieuw jaar toe! En uiteraard veel reisplezier!
Ik ben nog even van mijn laatste weekje vakantie aan het genieten...heerlijk!
Heej, het beste en geniet ervan!
Groetjes,
T en A

Selma en Ruben

Hallo Anneleen,
Vanuit het koude Kloetinge een warme groet van ons allemaal en een avontuurrijk 2012!!
Leuk om af en toe met je mee te kunnen reizen. Je hebt het zo te horen goed naar je zin. En een beetje heimwee hoort daar ook bij...
Met ons gaat ook alles goed, we genieten van onze kindjes en ik ben vandaag ook weer aan het werk gegaan.
Tot horens/lezens, liefs Selma, Ruben en kids

Frans en Rianne

Hoi Anneleen,

We waren vandaag op de familiebijeenkomst en hoorden daar van deze site.
Leuk om je zo te kunnen volgen.
We gaan dat ook zeker doen.
Bij deze de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
En veel plezier daar.

Groetjes, (oom) Frans,(tante) Rianne en kids.

Cathrien

Hoi Anneleen,
Wat aan de late kant, maar een heel goed 2012 gewenst!! xxx
De vakantie zit er bijna op, maar zonder sneeuw. Ik heb al paaslelies en krokussen gezien, want het is erg zacht voor de tijd van het jaar. Leuk, dat ook kids van school berichtjes hebben gestuurd, Je merkt dus wel, dat we je missen. Ook al zit je ver weg, we denken aan je!
Maar blijf jij vooral genieten van je nieuwe ervaringen. Leuk om deze steeds even te kunnen delen.
Hartelijke groet,
Cathrien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active