anneleenb.reismee.nl

Feeling like an ozzie in the outback!! 2

Hee daar ben ik weer..

Wink
Happy australian day!!!!

Momenteel in Brisbane! Het regenseizoen heeft later dan normaal ook Brisbane en omgeving bereikt. Dat betekend regen, regen, regen (Op dit moment schijnt heel even de zon... Snel naar buiten dus zo!!)

Wat is het moeilijk om op dit moment werk te zoeken zeg!! In de horeca maak je nog de grootste kans, maar daar heb je weer papieren voor nodig.. Dank zij de regen is er nergens een fruitplukker of een WWOOFEr nodig...

Iedereen hier in het Hostell zit op werk te wachten.. Ondanks dat wel leuke sfeer hoor!! Vandaag net weer een tip gehad van een Engelse jongen: Terug naar Melournenou ja.. ha ha!! Daar schijnt nog wel veel fruitpicking werk te zijn.. Nou, dan maar voor de 3e keer misschien richting Melbourne! Gisteren de hele dag achter de computer gezeten.. 4 dollars voor 1 uur!1 en niks wijzer. Nou ja niks wijzer.. Ik ben er achter gekomen dat er hier geen werk is.. Tenzij je hier 6 maanden wil werken... Heb een aantal cv's uitgedeeld aan hostels, misschien hebben zij mijn talenten nodig..

Wink

Denk dat ik nog maar 1 nachtje langer hier in Brisbane blijf en dan probeer richting Sydney/ Melbourne te gaan..Even nadenken nog..

Terug naar het super leuke stukje Feeling like an ozzie in the outback!!!

Na de aboriginalart nog een wandeling gemaakt door Flinders Range. Temperatuur blijft stijgen lijkt het wel. Oppassen dat je je orientatie niet verliest.. Omgeving wordt steeds droger. Vanavond laatste keertje in motel.. En dan richting Coober pady, het opaal stadje..

De dag lekker afgesloten in het zwembad!!! Gezellig met zijn allen een balspel gedaan..

Volgende morgen zeer vroeg op wel naar Coober Pady, . .Lange trip in de bus. Nog gestopt bij een grote zout zee!! Wat hadden de Europeanen opeens heimwee naar de winter.. Hebben zelfsnog even geschaatst op t zout!!Als we optijd aankwamen, kregen we een rondleiding door het opal museum en zouden we nog een opvangtehuis voor kleine kangarootjes bezoeken..

Allebei gelukt.. Opal rondleiding was reuze interessant! Ik met gespitste oren geluisterd. Want ja ik was in mijn vorige mail heel serieus. . Wilde natuurlijk zelf ook opal gaan graven. De beste manier om de stad te leren kennen: te leven als de inwoners daar.. :-)!

Moet wel zeggen dat ik nog niet precies wist hoe opal er uit zag ha ha, maar zou vast goed komen. Daarna rondleiding gekregen door een ondergronds huis. Dat is echt niks voor mij om daar voor goed te wonen zeg. Als je de deur sluit en het licht uit doet, hoor en zie je niks.. Nou begon bijna claustofobisch te worden. Snap niet hoe die mensen daar het uithouden!!!

Heel aparte ervaring dus!

Door naar de kangaroobabytjes.. Wat zijn ze klein en schattig! De man van het opvangtehuis had een aantal draagtassen gemaakt, wat de buik van de moeder moest voorstellen. Wanneer ze eten krijgen, worden ze eruit gezwiept en mogen ze even rondhuppelen. Vervolgens springen ze, als ze moe zijn, zelf de tas weer in.. Schattig!!!!

Lekker pizza gegeten 's avonds met de hele groep en vervolgens nog even naar de bar van het hotel gegaan en nog even geborreld.. ook nog zo'n spel gedaan met van die schijven op lucht, waar je je eigen coal moet verdedigen.. (weet de naam even niet meer.. Wie t weet.. Laat maar horen!!) Veel spierpijn aan overgehouden ha ha!!

's avonds bleek een van de Deense meiden jarig te zijn. Bijna Iedereen was al gaan slapen en Fenne, Margot, de Deense meiden en de gids en een vriend en natuurlijk ikke, waren eigenlijk nog de enige die op waren.. Toch nog even een gezellig verjaardag feestje gehad!! met chocolade cake en lucifers.

Wink
. Vervolgens wel heel erg laat mijn bed in.. Wetende dat ik er 3,5 uur later weer uit moest..... pfff

4e dag heel vroeg. .Iedereen sliep nog.. zo zachtjes mogelijk (beetje lastig als je helemaal hyper ben,vanwege devoorpret en het idee dat je straks misschien wel miljonair bent..!!

Wink
) aangekleed.. Ben proberen wakker te maken, maar die sliep wel erg vast!! wat gegeten, de koevoet gepakt uit de kar..Die mochten we gebruiken,wat wil je nog meer!!) en op pad. Het schijnt dat wij de eerste waren die werkelijk zo gek waren om tijdens een toer zo vroeg op pad te gaan!!!! ha ha!!De grote groep die de avond ervoor mee wilde was terug gelopen tot 4 mensen..van de 22...Lagen nog allemaal heerlijk te ronken onder de grond.. Temperatuur was heerlijk 25 graden..

Na 15 minuten lopen kwamen we bij de opal velden.. Waar moet je dan beginnen. Er waren allemaal mooie stenen en binnen 5 minuten hadden we al een hoop stenen verzameld omdat we eigenlijk helemaal niet wisten hoe opal eruit zag. Na een poosje, had ik toch maar besloten wat stenen weg te doen, omdat er toch geen glinsteringen te zien waren. Ik kon me nog herinneren dat ze ergens moesten glinsteren.. ha ha.. We begonnen er steeds viezer uit te zien. Bruinrood van het zand.. Stof in ogen, tas, overal,, en nog steeds geen opal! Maar nog steeds vol goede moed! Ik had gevraagd of ze een fimpje wilde maken! Maar wist niet dat hij al begonnen was..Wel grappig om je zelf terug te zien!Ga t proberen op facebook of op deze site te zetten, ok!! Na ongeveer 2 uur had ik twee stukken gevonden, waarvan ik toch wel zeker wist dat het opaal was. Het was ondertussen al wat warmer geworden.. Wij steeds viezer door het water en het zand. (je moet water op de stenen doen, om te zien of t echt opalen zijn..) Er waren ondertussen al andere gravers bij gekomen en 2 van ons groepje waren al lang weer terug onder de grond in ons verblijf.. toen wij eindelijk besloten ook te gaan.

Helemaal trots met mijn opaal! Even een beetje opgefrist, een emmertje gezocht. De stenen een beetje afgespoeld en toen op weg naar het museum om ze te laten taxeren!

Wink

Helaas pindakaas....

Frown
T was opaal, maar compleet waardeloos omdat er geen kleur in zat!! Dus ik heb opaal gevonden, maar moet nog even oefenen.. Was wel erg gezellig! hebben ontzettend veel voorpret, lol en napret gehad..

Het enige andere jammere aan diedag wasdat de vrouw van het museum mij een compliment gaf voor mijn accent! ' I like your accent, you sounds like the boys from New Kids! ' Nou ja .. Was ik wel errruggggg happy mee..

Wink
Niet dus..!

Aan het eind van de dag richting Marla gegaan waar we voor het eerst in een swag zouden gaan slapen!

Ook daar weer het zwembad in gedoken! lekker een pasta gegeten wat gedronken in de pub en ons klaar gemaakt voor swag! Super zo onder de sterrenhemel.. Dan mis ik het toch echt wel dat mijn ogen niet even scherp zijn! Slapen met een bril of lenzen is niks! maar ik miste alle kleine sterretjes!! Geklukkig zijn er ook veel grote sterren en hebben we heerlijk naar de sterrenhemel gekeken! Super!

Volgende dag op weg naar Uluru! Ben de gids had ons verlaten en we kregen twee nieuwe gidsen! Twee spontane meiden. Gezellig! Temperatuur is overdag 41 graden inde schaduw!!. Toen we daar aankwamen, moesten we eerst een papier ondertekenen dat we op eigen risico het gebied gingen betreden! Iedereen moest tenminste 1,5 liter water showen! Zijn ze heel streng in. Zonder water niet op pad.. Even museum uluru bezocht.. Wow!!

Naar ons kamphuis gegaan voor die nacht, even geluncht en ik gelijk al verdwaald van de wc en terug! Met die hitte is het lastig orienteren zeg!!!! Wat zijn daar veel grote vieze insecten... Mega grote duizendpoten, sprinkhanen, kevers, maar nog steeds geen spinnen!!! Werden gek van de motjes..

Na de lunch Kata Tjuta een klein stukje beklommen (ze zeiden 45 minuten, maar volgens mij waren het er maar 20..) Vanwege de hitte gingen ze niet verder. Dus wij hadden ons voor niks zo gek opgedost. Vliegen hoed (orange!!!!), lange blouse en abnormaal veel water!! Ik ben wel blij metmijn cowboyblouse!

Tweede nacht in de swag daarna (dit maal klein groepje, alleen Nederlandse meiden, vanwege de insecten..) Was al donker toen we aankwamen, Hebben eerst onder het genot van een glaasje champagne, (Dankzij onze lieve gids Bec, ) de zon onder zien gaan bij de Uluru en toen pas naar kamp! prachtig gezicht! Wel lastig om de ents, de mieren in het donkerte spotten. Midden in de nacht werd ik dan ook wakker, omdat al deze lieve schattige mieren overal zaten in mijn swag.. .Gelukkig was er iemand die vanwege al de insecten besloten had niet in de swag te gaan, dus ben ik maar verhuisd..

6e dag, eerst de sunset op de Uluru! Daarnagrote hike van 10 kilometer langs de uluru gedaan! Erg mooi. Veel plaatsen zijn verboden voor foto's maar wel heel veel indrukken op gedaan. Heerlijk lang gelopen, Was heet, maar goed uit te houden..

Daarna nog even een bad genomen en richting Canyon. Onderweg nog even gestopt bij desert om zand te verzamelen.. Niet vergeten Franzi een beetje te vragen vandaag!!

Laatste overnachting vlak bij de King Canyon, in een wild park.. Tussen de Dingo's.. Je hoorde ze 's nachts huilen! Ik was helaas een van de weinige die ze niet in het wild gezien heeft!!

Frown

King Canyon: Deze tocht was nog meer spectaculair dan de Uluru! Al hoewel de Uluru prachtig is van een afstand. Is de King Canyon ook specaculair van dichtbij. Met garden of Eden. De gidsen raadden ons het zwemmen af, vanwege de weinige regen.. Was toen wel balen toen ik een andere groep wel zag zwemmen!! Maar wel heerlijk even gezeten in de garden of Eden. Wat een prachtige rotsen!!! Wow!!!! Ongelooflijk mooi!

Laatste dag richting Alice Spring waar we 2 nachten verbleven in Annies! Thanks voor de tip! Echt de friendly backpacker hostel! Erg leuke sfeer.. Afscheid genomen van de leuke groep! Weet zeker dat ik met een paar nog wel contact ga houden!!!!Stadje bekeken en schilderijtje gekochtvan aboriginal people.. Mijn eerste souveniertje!!

Ja de outback bevalt me wel!!!! Zee geen seconde gemist..

Nu weer terug in de stad.. Tijd om te gaan werken!!

Allemaal nog een happy australian day! En tot de volgende keer!!

Heel veel lieve knuffels!

x de Zeeuwse Ozzie

Reacties

Reacties

Daan

Wat maak je veel gave dingen mee zeg!! Echt leuk om allerlei dingen te lezen, waar ik ook ben geweest! En wat heb je er leuke foto's op gezet!
Je spelletje heeft Air Hockey, heb ik nu een prijs gewonnen? Doe maar zo'n schattige koala of kangaroe haha! Succes met werken binnenkort! In de bloembollen is weer es wat anders, dan met dieren... Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active